fredag 14 maj 2010

blottade blodådror









































Försök till presentation, take one.


Mitt DNA kommer från en vacker isdrottning och en före detta playboy med gott hjärta. Tidiga minnen involverar deras vänner, som alla titulerade sig själva som konstnärer (även om de flesta av dem var arvtagare eller aristokrater som förverkligade en dröm om bohemliv). Jag brukade smyga bort från formella middagsbjudningar in till deras ateljeér och drömma mig bort i målade landskap, abstrakta färgklickar och pretentiösa fotografier.

och den ökända syskonskaran... Vi föddes som irritationsmoment- tillfälliga störningar i våra föräldrars intensiva romans. Deras kärlek är en järnbur som inte kunnat låsas upp med våra desperata barnskrik eller blodiga handleder. All you need is love. Mina syskon har ihåliga hjärtan, de har ärvt mammas minusgradiga känslor och pappas taktiker (sannolikt är att någon av mina bröder krossade ditt hjärta hårdast och hänsynslösast).

Själv fick jag spendera åren som den yngsta, det sista misstaget. Lika välkommen som en maska i strumpbyxorna (pre-grunge). Jag fick DSM-IV-koder istället för smeknamn och världens alla höga berg och bottenlösa tjärn till liv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar